Fortnox i strategiskt samarbete med LRF Konsult

Fortnox AB (Publ) har ingått ett strategiskt samarbete med LRF Konsult. Avtalet innebär att Fortnox blir leverantör till LRF Konsults småföretagarportal för molnbaserade tjänster inom ekonomi och administration.

LRF Konsult är Sveriges största redovisnings- och rådgivningsföretag med över 75 000 kunder, varav cirka 60 procent inom den gröna sektorn, skogs- och jordbruk.

LRF Konsult bedriver sedan tre år ett omfattande utvecklingsarbete kring framtidens kontor för småföretag, baserat på digitala, molnbaserade tjänster och kvalificerad rådgivning.

”Vi har därför valt Fortnox som en strategisk parter för att skapa effektivare lösningar för småföretag”, säger Janerik Johansson, vice VD på LRF Konsult.

Sedan 2015 erbjuds Sveriges skogsägare en skräddarsydd tjänst, Digital Skogsägare, för att sköta ekonomi och administration i molnet. LRF Konsult avser redan under 2016 lansera flera nya paketerade lösningar för andra kundergrupper kring den egna portalen, MittKontor.

Avtalet innebär att LRF Konsults kunder får tillgång till Fortnox samtliga tjänster för bokföring, fakturering, offert, order, anläggningsregister och integration.

”Vi är oerhört stolta och glada över att i konkurrens med andra leverantörer ha blivit utvalda som strategisk partner och leverantör”, säger Sara Arildsson, VD för Fortnox. ”LRF Konsult satsning på att skapa nya framtidsorienterade digitala lösningar för landets småföretagare är mycket intressant. Det är en förmån för Fortnox att få vara delaktiga i den processen.”

LRF Konsult är sedan tidigare Byråpartner med Fortnox. Det nya avtalet innebär att samarbetet både fördjupas och breddas.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Sara Arildsson, VD Fortnox AB, 070-86 330 39, sara.arildsson@fortnox.se

Janerik Johansson, vice VD, LRF Konsult, 0705-668113, janerik.johansson@lrfkonsult.se