Gå på virtuell visning med LRF Konsults ”Köpa gård-app”

Nu kan du alltid se vilka aktuella fastigheter som finns till salu. Sök bland vårt utbud av jordbruks- och skogsfastigheter över hela landet.

- Inspektera ägorna från soffan eller på plats
- GPS funktion hjälper dig hitta rätt

AppenLRF Konsult har utvecklat sin app ”Köpa gård” ytterligare ett steg. Nu kan den som är intresserad av en fastighet till salu, inte bara ta del av bilder, beskrivning och bilagor, utan även promenera runt på fastigheten och inspektera sina potentiella ägor, från soffan eller på plats på fastigheten. Med hjälp av GPS får du hela tiden information om vart du är. Dessutom kan du klicka på kartbilder och få information från skogsbruksplanen om virkesvolym etc. Råkar du kliva över till grannfastigheten upptäcker man det snabbt och kan gå tillbaka igen.

- Detta är en revolutionerande nyhet. Vi erbjuder en virtuell visningsguide över fastigheten med möjlighet att se olika ägoslag, skogstyper och vad som är åker, skog, övrig mark m.m, säger Markus Helin, Chefsmäklare på LRF Konsult.

I appen finns Googles kartor och sattelitbilder som bakgrundskartor till kartvyn som visar fastighetens utbredning och indelning i olika avdelningar. Man väljer lätt om man vill se fastigheten med kartbild eller sattelit, med ägoslag eller utan.

– Om jag själv stod i kast med att köpa eller sälja en gård hade jag varit väldigt intresserad av denna produkt. Helt plötsligt kan många fler se min fastighet och få en god överblick och bra information. Vi skall dock inte glömma att det fortfarande går alldeles utmärkt att kontakta fastighetsmäklaren för att få en visning. Detta är endast ett hjälpmedel, inte en ersättare av fastighetsmäklare, säger Markus Helin.

Den senaste versionen av Köpa gård finns nu kostnadsfritt att ladda ner i App-store för iphone och ipad (och den tidigare versionen finns för android). Uppdaterad version för Android kommer i nästa steg. Du hittar den nya funktionen under Kartvy samt ”Nyhet Aktiv kartvy med GPS”.

Läs mer om senaste ändringarna i "Köpa gård-appen" (pptx)

Se exempelvy för appen

Ladda ner Köpa Gård! för iPhone och iPad

Ladda ner Köpa Gård! för Android>>

Köpa Gård! är helt gratis att använda, det enda du betalar är för eventuell datatrafik.

Har du fler frågor?
Välkommen att kontakta Markus Helin, Chefsmäklare, genom kontaktformuläret här bredvid.

Portrait

Kontakta mig med dina frågor

Markus Helin, Chefsmäklare Tfn: 08-700 20 14 Välj ett annat kontor
Jag är kund idag: