Internship 2017 - Nu är det dags att söka!

LRF Konsult söker redovisningsintresserade praktikanter till Internship 2017

Under hösten 2016 tilldelades LRF Konsult utmärkelsen Sveriges bästa arbetsgivare med placering nummer 10, efter att våra medarbetare röstat fram oss. Nyligen utmärktes vi även som ett av 100 Karriärföretag i Sverige 2017 av Karriärföretagen. Vi tilldelas utmärkelserna inte enbart på grund av ett gediget employer branding arbete, utan också eftersom vi kan erbjuda en rad intressanta karriärmöjligheter för studenter, young professionals och yrkesverksamma. LRF Konsult satsar stort på framtidens rådgivare och har en mängd olika karriärmöjligheter att erbjuda. Ena av dessa möjligheter är vårt Internship.

Internship 2017 – Nu är det dags att söka!

Nu är det dags att för tredje året i rad bjuda in landets ekonomistudenter att söka LRF Konsult Internshipprogram. Internship är ett praktikprogram som pågår under fyra månader (september-december) där våra deltagare är minst en dag i veckan på ett av våra kontor. Du som student kan alltså kombinera programmet med dina studier. Under praktikperioden får de arbeta med ett eget projekt men också sättas in i skarpa arbetsuppgifter/uppdrag för att få en förståelse för hur det är att var rådgivare på LRF Konsult.

Under praktikperioden kommer praktikanterna även att träffa andra deltagande studenter på tre olika Temadagar/Workshops på huvudkontoret i Stockholm. Internship startar med en kick-off i augusti och avslutas med en tävling i december.

- För att kunna erbjuda landets småföretagare bästa möjliga rådgivning så måste vi vara med och konkurrera om Sveriges vassaste talanger. Internship är ett bra sätt för oss att attrahera och testa framtida potentiella nya medarbetare. Vi ser dessutom ett stort behov av lantbruksekonomer, redovisningsekonomer och mäklare hos oss framöver och är övertygade om att vi genom vårt Internship kan knyta värdefull kompetens till oss, berättar Henrik Gradin, HR Chef

Vem söker vi?

Till programmet söker vi ekonomistudenter som har ett genuint intresse och engagemang för småföretagares vardag och deras verksamhet. Studenten är i slutskedet av sina ekonomistudier och har ca 2-4 terminer kvar av sina utbildningar.

- Vi söker engagerade förändringsledare med stort digitalt och ekonomiskt intresse som vill ta lead i den stora förändringsresa som sker på LRF Konsult. Förra året sökte ungefär 100 studenter till vårt program och vi hoppas givetvis att ännu fler är intresserade och vill söka i år, säger Henrik Gradin, HR Chef.

Vi söker studenter till följande orter:

Katrineholm, Kristianstad, Sollefteå, Göteborg, Västerås, Edsbyn, Bollnäs, Borlänge, Mellerud, Tranås, Vårgårda, Karlskoga, Kristinehamn, Mariestad, Skövde, Värnamo, Ljungby, Falun, Umeå, Vara, Lidköping, Grästorp, Sala, Halmstad, Örebro, Stockholm, Österlen, Malmö, Östersund, Norrköping, Uppsala, Borås, Ulricehamn.

Läs mer och ansök här>>

Möt tre internshipstudenter ifrån 2016