Katarina Hedström Klarin blir VD i LRF Konsult

Styrelsen för LRF Konsult utsåg idag Katarina Hedström Klarin till verkställande direktör i LRF Konsult. Hon är sedan november 2013 tillförordnad som verkställande direktör i bolaget och sedan 2010 Ekonomi- och finanschef (CFO) i moderbolaget LRF.

- Med Katarina Hedström Klarin får LRF Konsult en ytterst kompetent och erfaren chef och ledare. Jag är glad över att vi funnit en framtidslösning inom koncernen. Vi ger nu ledningen fullt fokus att förverkliga LRF Konsults vision att bli Sveriges bästa rådgivningsföretag, säger Anders Källström, styrelseordförande i LRF Konsult och koncernchef i LRF.

Katarina Hedström Klarin är 50 år och har sedan 2004 innehaft ett antal olika befattningar inom LRF-koncernen. Dessförinnan har hon bland annat arbetat som ekonomikonsult och tjänstgjort som garantidirektör på Exportkreditnämnden (EKN). Katarina har studerat i ekonomi vid Lunds universitet och har en MBA-examen från Heriot Watt, Storbritannien.

- Det är med glädje och stolthet som jag tillträder som VD för LRF Konsult - och med ödmjukhet inför utmaningen och uppdraget, säger Katarina Hedström Klarin.

LRFs koncernkontroller Göran Almberg tillförordnas som CFO i LRF. Rekryteringen av Katarinas efterträdare har inletts.

• För mer information och intervjuer med Katrina Hedström Klarin
    - LRF Konsults presstjänst 08-700 20 33.
  • För mer information och intervjuer med Anders Källström kontakta
    - LRFs presstjänst: 08-787 57 77.

Om LRF Konsult
LRF Konsult är helägt av Lantbrukarnas Riksförbund, LRF, Sveriges största småföretagarorganisation. Medlemsantalet i LRF har ökat sjutton år i rad och LRF hade vi årsskiftet 172 662 medlemmar som i sin tur representerar mer än 90 000 småföretag.

LRF Konsult är Sveriges största redovisningsföretag- och rådgivningsföretag med 75 000 kunder. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling. Med cirka 1500 medarbetare på drygt 130 orter finns vi alltid nära dig. Vi kan erbjuda både lokal kännedom och expertis där du behöver, när du behöver.