Lantbutiken.se vann David-mot-Goliat-priset

VinnarenAnders Bengtssons webbshop Lantbutiken.se vann i tuff konkurrens Driva Egets David mot Goliat-pris 2013, ett pris som vi på LRF Konsult stolt sponsrar!

Hans kreativitet, entreprenörsanda och hårda arbete gjorde att han tog hem vinsten i Driva Egets David mot Goliat-pris på mässan Eget Företag i Älvsjö.

Med två anställda i sin webbshop Lantbutiken.se, som säljer lantbruksprodukter och produkter till de som bor på landet, konkurrerar han med de stora aktörerna på marknaden. Från början sålde Anders Bengtsson bara en enda produkt, uppfinningen ”stängselöppnaren” som han uppfunnit tillsammans sin far. Produktutbudet har sedan vuxit till cirka 4000 artiklar. För att nischa sig satsar de mycket på produkter till hönsägare, den produkt som idag säljer bäst är en äggkläckningsmaskin.

Priset i tävlingen bestod av en specialdesignad träskulptur av konstnären Signar N Bengtsson och rådgivning och coachning av experter på LRF Konsult. Det kommer i form av konceptet "Fokus Framtid – från strategi till handling i ditt företag" där det bland annat ingår en kartläggning av företaget.

Kristina- Att sponsra tidningen Driva egets pris är ett bra sätt att visa upp att vi är ett rådgivningsföretag som vänder sig till företag i alla branscher. Att vinnaren till priset råkade bli en företagare med lantbrukskoppling i år var en ren slump, men säkert kan vi hjälpa honom och hans familj med än fler tjänster rörande såväl företag som jordbruksfastigheten. Valet av pris tror vi är relevant för såväl nyföretagare som utvecklingsföretagare som behöver synliggöra sin strategi och få stöd att förverkliga den, säger Kristina Glantz Nilsson, chef affärsrådgivning på LRF Konsult.