Markus Helin – ny Chefsmäklare

Markus Helin har i december tillträtt som Chefsmäklare på LRF Konsult med övergripande ansvar för LRF Konsults fastighetsförmedling, inklusive mäklarverksamhet, fastighetsvärderingar samt skogsbruksplaner. Uppdraget innebär allt från utveckling av företagets tjänster, arbetssätt, förhandlingar, utbildningar mm.

Markus HelinMarkus som har en skoglig magisterexamen i grunden berättar att hjärtat alltid har slagit lite extra för fastighetsförmedling avseende skogs- och jordbruksfastigheter.

– Det känns som att jag har hittat hem och är väldigt spännande, berättar Markus.

Närmast kommer Markus från Svensk Fastighetsförmedling där han drivit bobutiken i Botkyrka/Salem och innan dess från Fastighetsbyrån i Huddinge.

– Båda dessa företag har varit fantastiska skolor som gett mig stor erfarenhet och lärt mig hantverket. Jag tror att jag tar med mig en hel del som går att applicera på min nya organisation. LRF Konsult är ett kunskapsföretag med oerhört stor samlad kompetens där jag kommer att lära mig väldigt mycket vilket känns roligt, kommenterar Markus.

– Jag kommer att verka för en ”Vi-känsla” och ser mig själv som en länk i en kedja som verkar för smarta lösningar och ett ännu mer attraktivt kunderbjudande. Jag tänker på allt från utvecklingen av bilder och bildkvalitet till arbetsprocesser, IT-lösningar, liksom försäljningsteknik.

Frågor och funderingar?
Markus Helin, Chefsmäklare LRF Konsult, 08-700 20 14 eller markus.helin@lrfkonsult.se
Linda Ternstedt, Chef Kommunikation, 08-700 20 33, linda.ternstedt@lrfkonsult.se

Fakta LRF Konsult
LRF Konsult är Sveriges största mäklare av skogsfastigheter och åkermark. Vi erbjuder branschspecifika tjänster inom ekonomi, juridik, affärsrådgivning och fastighetsförmedling. Med cirka 1 500 medarbetare på drygt 135 orter finns vi alltid nära dig. Vi kan erbjuda både lokal kännedom och expertis där du behöver, när du behöver.