Två LRF Konsulter till final

Två av tre nominerade som har gått vidare till final i SRF:s tävling Årets ESS i kategorin Årets Auktoriserade Redovisningskonsult arbetar på LRF Konsult.

De nominerade finalisterna är utvalda bland ett stort antal nomineringar. Den 12 oktober koras vinnarna på Hamburger Börs.

NomineradeDe två finalisterna från LRF Konsult är Marianne Källman från i Örebro och Betina Silfverberg från Kristianstad. Den tredje finalisten till priset är Marielle Eklund, EkonomiNord i Umeå. Det är alltså tre kvinnor som slåss om den prestigefyllda utmärkelsen när branschorganisationen SRF för andra året i rad delar ut priset.

- Vi är glada och mycket stolta över att två av våra auktoriserade redovisningskonsulter är slutnominerade till utmärkelsen Årets ESS. Det visar att de både är goda förebilder för yrkeskåren och också några av landens främsta inom redovisning, säger Katarina Hedström Klarin, VD.

Den som nominerat en kandidat till utmärkelsen har fått besvara frågor om personen och gett en beskrivning av personen samt personens betydelse för företaget, kunden, kollegorna och branschen.

Kriterierna för att bli nominerad:

• Vara auktoriserad redovisningskonsult
  • Vara ett gott föredöme yrkeskåren
  • Vara någon som arbetar för branschens utveckling
  • Vara någon som sätter yrkesrollen på kartan
  • Vara medlem i SRF konsulternas förbund

Läs mer i Tidningen Konsulten >>