LRF Konsult satsar på företagande i Västernorrland

AB Västernorrland är en satsning där det regionala näringslivet tillsammans satsar på företagande och entreprenörskap i Västernorrland.

Initiativtagare till satsningen är Emil Källström (C), riksdagsman från Örnsköldsvik som även ordnat finansiering genom att tio företag/organisationer satsar 50 000 kronor vardera. Satsningen sker i form av en tävling där fem vinnare utses utifrån den bästa affärsidén. Den 28 februari delas priserna ut på Hotell Hallstaberget i Sollefteå.

- De fem vinnarna är alla riktigt spännandeab Västernorrland entreprenörer med en tydlig affärsidé. Vi hoppas att de kommer utnyttja sitt pris på bästa sätt och det är extra roligt att vi också får chansen att arbeta tillsammans med dem och att hjälpa till utveckla deras affärsidé och företag, säger Anneli Solin som är kontorschef i Sollefteå och prisutdelare på galan.

På bilden ser vi den första vinnaren! Signe of Sweden tillsammans med LRF Konsults Daniel Lewandowski.

Juryn består av de företag som har gått in som sponsorer i satsningen.
Varje vinnare får var sitt aktiebolag med 50 000 kr i aktiekapital samt en coachningscheck från
LRF Konsult värd cirka 35 000 kr.

- AB Västernorrland är ett lysande exempel på hur en region skapar ett utrymme för ett bra företagsklimat. För LRF Konsults del är det en viktig satsning där vi får chansen att visa hur vi kan vara med och utveckla ett företag tillsammans med entreprenören genom bolagsbildning, juridik, ekonomi, rådgivning, företagsledning  och affärsutveckling, kommenterar Johan Roos som är Marknads- och utvecklingschef hos LRF Konsult.

Vi blev årets vinnare

• Nina Wikström Teir, Kvissleby: Signe of Sweden.
  • Helena Granby, Sundsvall: Helena Granby design.
  • Anna Hallin, Örnsköldsvik: Slowfeeding-nät.
  • Thorsten Laxvik, Edsele: Ekologisk barnmat.
  • Linus Svedin, Matfors: 3D-ritningar.

För mer information om satsningen och alla vinnande entreprenörer (presenteras efter hand) samt föregående års vinnare, besök www.abvasternorrland.se. Du kan också kontakta oss på LRF Konsult direkt via kontaktformulären här bredvid.