”Det är viktigt att de tekniska systemen är proaktiva och hjälper mig i vardagen”

Den småländske företagaren Mikael Bäckström är en av dem som gillar LRF Konsults nya kundportal MittKontor.

Mikael Bäckström– Att ha allt samlat på en plats är en klar fördel. MittKontor är tillgängligt på datorn, surfplattan och telefonen vilket är en klar fördel att alltid kunna ha åtkomst till mina handlingar och kalender, säger Mikael.

I MittKontor kan viktiga händelser eller återkommande rutiner läggas in i kalendariet med bevakning och påminnelse. En utveckling som Mikael gärna ser är att MittKontor i framtiden även kan skicka SMS till honom när en sluttid närmar sig, den blir mer direkt än e-posten.

– Det är viktigt för mig att de tekniska systemen är proaktiva och hjälper mig i vardagen säger Mikael, med signalsystem underlättas vardagen för många småföretagare.

Redan idag upplever Mikael att ”LRF Konsult är mitt kontor, jag vill inte ha fler papper att hålla ordning på”. Genom att samla dokumenten i MittKontor har både rådgivaren och Mikael full kontroll på flödet. På gården finns även ett gårdsråd.

– Det är något som många fler borde ha, oavsett verksamhetsgren. Gårdsråd möjliggör att fler i familjen blir involverade i beslut som dels påverkar företaget men även påverkar den privata situationen. Det blir en ökad förståelse för helheten, avslutar Mikael.

Om Mikael Bäckström
Mikael är lantbrukare och bosatt i Vireda, Småland. Gården har 120 mjölkkor och ca 140 ungdjur. För drygt 4 år sedan investerades det i en mjölkrobot på gården och djurbesättningen utökades.

Om MittKontor
Vi vet att många av våra kunder tycker att ekonomi, juridik och administration är viktiga delar för att driva sitt företag. Dessvärre upplevs dessa delar ofta svåra att hinna med i våra kunders vardag. Genom LRF Konsults kundportal MittKontor får du tillgång till dina ekonomiska uppgifter, samt våra tjänster och rådgivare direkt i din dator, när och där det passar dig. Syftet är att göra det enklare för dig att sköta ditt företag.

MittKontor - Grundpaket
Grundpaketet ingår som en gratis kundservice för samtliga våra kunder och ger tillgång till flertalet verktyg, rapporter och mallar.

MittKontor - EkonomiOnline
Vill du sköta bokföring, fakturering och kanske tidredovisningen själv eller tillsammans med din rådgivare på LRF Konsult? Då är EkonomiOnline paketet för dig. Genom att teckna ett smidigt månadsabbonemang får du tillgång till en mängd olika program som kan hjälpa dig att sköta ditt företag online. EkonomiOnline kostar från 99 kr/månad.

Hur får jag MittKontor?
Aktivera ditt konto redan idag genom att gå in på https://mittkontor.lrfkonsult.se, kontakta din rådgivare alternativt ring 0771-27 27 27.